21 jul 2009

Querida Natasha...



Ayer, en la concentración mensual que organiza la Plataforma unitaria contra las violències de gènere, se hizo un homenaje, muy emotivo a Natasha Estemírova a cargo del grupo Dones X Dones. Alguna de sus integrantes conocieron a Natasha en una visita que ésta hizo a Barcelona para explicar la causa chechena.

Natasha, hizo un extenso y detallado relato de cómo en su país se estaban violando sistemáticamente los derechos humanos, por los que ella y muchos como ella estaban luchando con evidente riesgo de su vida, como se ha demostrado en más de una ocasión.

Ahora le ha tocado a ella.

No debemos dejar que estos crímenes se diluyan en el recuerdo y que los tiranos que los cometen queden impunes.

Ayer muchas, muchas personas recordamos a Natasha, pero a mi entender, no se le dado la suficiente cobertura informativa ni a su muerte, ni a la causa por la que ha dado su vida. La lucha por los derechos humanos tiene que ser de todos, pero a los países democráticos, que hacen bandera de ello, a veces se les olvida...


4 comentaris:

Julia dijo...

Ostres MaryLou, quan vaig llegir la noticia al diari no la vaig relacionar, però ara amb aquesta foto que publiques sí que la recordo. Recordo un dia que es va fer una mani que va acabar a la Plaça Sant Jaume i ella, juntament amb una mare russa, van parlar. Sí, ja sé que tots els assassinats son injustos, però quan has vist a la persona plena de vida, encara et fa més ràbia. Quina merda que encara hi hagin tants indrets en el planeta a on es trapitgen els drets humans a tort i dret. Estic d'acord amb tu, no podem fer com si no hagués passat res perque si ho fem sempre guanyen ells, els fills de puta que es creuen en el dret d'assassinar, torturar i maxacar a la gent impunement.

M'afegeixo al teu homenatge a la Natasha i a totes les Natashes del món.

Petons

Chela dijo...

Querida MaryLou: has hecho bien en difundir la noticia, a la vez que un homenaje de recuerdo, pues yo si no fuera por tí confieso no haberme enterado de su desaparición.

Lástima de ella y de que su voz no pueda seguir llamando a las conciencias, en un mundo que parece cada vez más insensible al dolor ajeno.

Un fuerte abrazo.

Mariaisabel dijo...

Estic d'acord amb tú, no s'ha donat prou informació d'aquest cas.
Confeso que jo no vaig llegir aquesta notícia i per això que La Vanguardia entra cada dia a casa, però just segurament aquest dia no la devia tenir.
Sento molt que persones com ella, que lluiten per les llibertats i els drets humans dels altres, siguin víctimes d'aquestes barbaritats.
Un record per Natasha i gràcies a tú per donar-nos a coneixer aquesta trista notícia.

Paquita dijo...

Que su muerte no caiga en saco roto, muy bien en difundir esta noticia tan triste.

Me uno a ti en el dolor.

Un beso MaryLou